dissabte, 21 de desembre del 2013

Conceptualització de la naturalesa de l'aprenentatge amb ordinador. Benjamin Bloom

L’últim dia de classe de GTIC, vam parlar sobre la conceptualització de l’aprenentatge amb ordinador de Benjamin Bloom. Aquesta es desenvolupa a partir de les diferents tasques que podem fer amb l'ús de les TIC.

La Taxonomia de Bloom és una classificació de les activitats educatives realitzades l’any 1956 per Benjamin Bloom i altres col·laboradors. Aquests van dividir les activitats en tres tipus: cognitives, afectives i psicomotrius. L’any 2000 van revisar la classificació de les cognitives, a les quals van incorporar les accions en forma de verbs com a fonament de les activitats.

A continuació insereixo una imatge amb la classificació de la Taxonomia de Bloom original, i la modificació feta l’any 2000.

Imatge extreta de la pàgina web:
http://www.eduteka.org/TaxonomiaBloomCuadro.php3
Desprès, l'any 2008, es va proposar una nova revisió i és la que anomenem "Taxonomia de Bloom per a l'era Digital".

Cada activitat cognitiva té diverses categories: recordar, comprendre, aplicar, analitzar, avaluar i crear. A cada un d'aquests verbs se li han assignat uns altres verbs. Per exemple, el verb analitzar també té verbs com: enllaçar, recopilar, fer mapes mentals, etc.

Si voleu saber-ne més, feu click aquí

Per acabar insereixo un document amb les eines i recursos utilitzats durant aquest semestre a classe de GTIC, atorgant l’habilitat cognitiva que penso que es treballa:


Informació extreta de: 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada