L’últim dia de classe de GTIC, vam
parlar sobre la conceptualització de l’aprenentatge amb ordinador de Benjamin
Bloom. Aquesta es desenvolupa a partir de les diferents tasques que podem fer
amb l'ús de les TIC.
La Taxonomia de Bloom és una
classificació de les activitats educatives realitzades l’any 1956 per Benjamin
Bloom i altres col·laboradors. Aquests van dividir les activitats
en tres tipus: cognitives, afectives i psicomotrius. L’any 2000 van revisar la
classificació de les cognitives, a les quals van incorporar les accions en
forma de verbs com a fonament de les activitats.
A continuació insereixo una imatge
amb la classificació de la Taxonomia de Bloom original, i la modificació feta
l’any 2000.
![]() |
Imatge extreta de la pàgina web: http://www.eduteka.org/TaxonomiaBloomCuadro.php3 |
Desprès, l'any 2008, es va
proposar una nova revisió i és la que anomenem "Taxonomia de Bloom per a
l'era Digital".
Cada activitat cognitiva té
diverses categories: recordar, comprendre, aplicar, analitzar, avaluar i crear.
A cada un d'aquests verbs se li han assignat uns altres verbs. Per exemple, el
verb analitzar també té verbs com: enllaçar, recopilar, fer mapes mentals, etc.
Si voleu saber-ne més, feu click aquí
Per acabar insereixo un document
amb les eines i recursos utilitzats durant aquest semestre a classe de GTIC,
atorgant l’habilitat cognitiva que penso que es treballa:
Informació extreta de:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada