divendres, 15 de novembre del 2013

Segon dia de pràctiques a l'Escola Bressol "Les Figueretes" de Mataró

Avui ha sigut el segon dia de pràctiques a l’escola bressol “Les Figueretes” de Mataró.

Llista d'absència amb les fotografíes dels nens
A diferència d’ahir, avui m’ha tocat anar amb la Cristina, l’altre alumne de tercer de la universitat. Ella està fent pràctiques a la classe de nens de 2 a 3 anys.

Quan hem arribat, no hi havia gaires nens i han anat arribant de mica en mica. Cada cop que arribava un nen, havia d’agafar la seva fotografia i col·locar-la a un mural on apareixia una caseta per tal que els alumnes es fixessin qui hi havia a la classe i qui no havia vingut.

La classe disposava de diferents racons de joc (en un hi havia el racó de la cuina, un altre era dedicat a la pintura, un altre de la música, contes...) i al mig de la classe, sobre les taules, la professora havia preparat una activitat que consistia en fer “collarets” passant unes boles grans per un cordill.

Al principi hi havia molts nens interessats per aquesta activitat, feien molts collars i desprès se’l posaven pel coll imitant a un collar.  Desprès d’haver estat una estona fent aquesta activitat, molts nens es van cansar i van voler jugar en els diferents racons distribuïts per la classe o en l’altre activitat proposada per la professora. Aquesta última consistia en enganxar uns gomets a un mural que va col·locar l’educadora al terra. Molts nens van estar molts distrets amb aquesta activitat ja que els hi costava molt treure’l del paper i enganxar-ho al mural.

Quan l’educadora va creure convenient, va començar a cantar una cançó que els infants van relacionar amb l’hora de guardar les joguines. Un cop l’aula estava recollida, tots els nens es van seure en les escales de la classe i la tutora els hi va explicar el conte de “La rinxols d’or”.

Un cop van acabar d’escoltar el conte la professora els hi va preparar a la taula de la classe uns plats amb la fruita que menjarien per esmorçar, i va anar cridant als infants per que anessin anant al lavabo abans de baixar al pati.

Terrassa de la classe dels nens de dos anys
Avui, en diferència amb ahir, el pati estava ple de motos i cotxes on els nens podien pujar sense barallar-se i donar voltes per tot el recinte. Els nens han estat més moguts que ahir ja que l’activitat que se’ls deixava fer avui els permetia córrer i cansar-se més.

Un cop acabada l’hora del pati, hem pujat a la classe i els infants s’han assegut directament al terra amb el got a la mà: tocava veure una mica d’aigua per recuperar forces.

La següent activitat que han fet ha sigut el joc lliure en els diferents racons de la classe i jugar amb peces de construcció que ha disposat la tutora sobre les taules.

Els pares han anat arribant de mica en mica per endur-se’n als infants a menjar a cassa, i nosaltres (la Cristina i jo) hem portat als nens que es quedaven a dinar a l’escola a l’aula preparada per dinar.

La majoria dels nens ja sabien menjar sols fet a l’edat que tenen, encara que calia ajudar-los sovint per que els hi donés temps per anar a dormir. Un cop tots els nens han acabat de menjar, la Cristina i jo hem marxat.

Aquests dos dies m’han agradat molt, ja que treballar amb nens és un dels somnis que he tingut des de sempre. Aquesta experiència es la segona vegada que la visc. L’altre cop que vaig fer pràctiques va ser l’any passat en el cicle superior i, per lo tant, més o menys ja sabia com es desenvolupava el dia a dia a una escola bressol.

Tot i que ja havia viscut l’experiència, he trobat moltes diferències a l’altre escola on vaig estar, ja que cada professora utilitza els seus mètodes per ensenyar i, encara que alguns s’assemblin, sempre fan coses noves de les quals aprendràs diàriament. 


Classe dels nens de dos anys
Classe dels nens de dos anys


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada