Avui ha sigut el segon dia de pràctiques
a l’escola bressol “Les Figueretes” de Mataró.
Llista d'absència amb les fotografíes dels nens |
Quan hem arribat, no hi havia
gaires nens i han anat arribant de mica en mica. Cada cop que arribava un nen,
havia d’agafar la seva fotografia i col·locar-la a un mural on apareixia una
caseta per tal que els alumnes es fixessin qui hi havia a la classe i qui no
havia vingut.
La classe disposava de diferents
racons de joc (en un hi havia el racó de la cuina, un altre era dedicat a la
pintura, un altre de la música, contes...) i al mig de la classe, sobre les
taules, la professora havia preparat una activitat que consistia en fer “collarets”
passant unes boles grans per un cordill.
Al principi hi havia molts nens
interessats per aquesta activitat, feien molts collars i desprès se’l posaven
pel coll imitant a un collar. Desprès d’haver
estat una estona fent aquesta activitat, molts nens es van cansar i van voler
jugar en els diferents racons distribuïts per la classe o en l’altre activitat
proposada per la professora. Aquesta última consistia en enganxar uns gomets a
un mural que va col·locar l’educadora al terra. Molts nens van estar molts
distrets amb aquesta activitat ja que els hi costava molt treure’l del paper i
enganxar-ho al mural.
Quan l’educadora va creure
convenient, va començar a cantar una cançó que els infants van relacionar amb l’hora
de guardar les joguines. Un cop l’aula estava recollida,
tots els nens es van seure en les escales de la classe i la tutora els hi va explicar
el conte de “La rinxols d’or”.
Un cop van acabar d’escoltar el
conte la professora els hi va preparar a la taula de la classe uns plats amb la
fruita que menjarien per esmorçar, i va anar cridant als infants per que
anessin anant al lavabo abans de baixar al pati.
Terrassa de la classe dels nens de dos anys |
Un cop acabada l’hora del pati,
hem pujat a la classe i els infants s’han assegut directament al terra amb el
got a la mà: tocava veure una mica d’aigua per recuperar forces.
La següent activitat que han fet
ha sigut el joc lliure en els diferents racons de la classe i jugar amb peces
de construcció que ha disposat la tutora sobre les taules.
Els pares han anat arribant de
mica en mica per endur-se’n als infants a menjar a cassa, i nosaltres (la Cristina
i jo) hem portat als nens que es quedaven a dinar a l’escola a l’aula preparada
per dinar.
La majoria dels nens ja sabien
menjar sols fet a l’edat que tenen, encara que calia ajudar-los sovint per que
els hi donés temps per anar a dormir. Un cop tots els nens han acabat de
menjar, la Cristina i jo hem marxat.
Aquests dos dies m’han agradat
molt, ja que treballar amb nens és un dels somnis que he tingut des de sempre. Aquesta experiència es la segona
vegada que la visc. L’altre cop que vaig fer pràctiques va ser l’any passat en
el cicle superior i, per lo tant, més o menys ja sabia com es desenvolupava el
dia a dia a una escola bressol.
Tot i que ja havia viscut l’experiència,
he trobat moltes diferències a l’altre escola on vaig estar, ja que cada
professora utilitza els seus mètodes per ensenyar i, encara que alguns s’assemblin,
sempre fan coses noves de les quals aprendràs diàriament.
Classe dels nens de dos anys |
Classe dels nens de dos anys |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada