dimecres, 20 de novembre del 2013

Diari de seminari

Aquesta setmana les classes de seminari han estat molt entretingudes ja que havíem de parlar d’un munt de coses noves.

Dilluns, el primer dia, la Rosa ens va preguntar la nostra opinió sobre la setmana de pràctiques i reflexió educativa, i ens va demanar que l’expliquéssim la nostra experiència personal. Van sorgir opinions diverses sobre totes les activitats que vam dur a terme la setmana passada. Segons la meva opinió, l’activitat que menys em va agradar va ser la travessa d’orientació realitzada pel mòdul d’educació física. Penso que eren molts quilòmetres per fer-ho gent que no esta preparada i acostumada a caminar tant habitualment.

L’activitat que més ens va agradar a gairebé totes les noies del seminari va ser els dos dies de pràctiques que vam fer a l’escola amb la padrina de tercer curs. Penso que aquestes pràctiques són molt útils i motivadores per continuar estudiant el grau.

Les opinions sobre aquests dos dies eren molt diferents. A algunes persones els hi havia agradat moltíssim l’experiència, i a altres l’escola en la que havien estat no els agradava, o la metodologia utilitzada no els hi era totalment convincent.

Jo crec que aquests dies serveixen per adonar-te si allò que estàs estudiant és realment el que t’agrada, ja que això no ho saps realment fins que no portes a la pràctica tot allò que estàs estudiant. En el meu cas aquesta situació ja la havia viscut fa molt de temps en estudiar el grau superior i fent aquestes mateixes pràctiques durant cinc mesos consecutius. A banda d’això, aquests dos dies m’han servit per conèixer una altra escola bressol i observar les diferents metodologies que s’utilitzen en aquestes.

El que penso que ha estat més interessant en aquest dia, ha sigut el debat que ha sorgit sobre les escoles. A la universitat ens estan ensenyant sobretot l’educació que es duu a terme en una Escola Nova, i el que ens vam trobar gairebé totes les alumnes en aquests dos dies van ser escoles totalment tradicionals, les quals utilitzen les fitxes com a mètode d’aprenentatge. La conclusió que hem extret de tot el debat ha sigut que nosaltres, com a futurs mestres, hem d’intentar canviar aquest tipus d’ensenyament utilitzant una metodologia més moderna i dinàmica, no tan antiquada com l’actual.

Pel que fa a la classe de dimarts, crec que va ser molt productiva. Primerament la Rosa ens va posar un tros de vídeo que veureu a continuació sobre les noves tecnologies, un tema molt interessant.

Actualment estem vivint un canvi d’era. Per aquest motiu podem trobar dos tipus de societat, els nadius digitals (aquells que han nascut dins de l’era digital) i els immigrants digitals (els nascuts en l’era pre-digital.

Nosaltres com a mestres, ens hem d’anar adaptant a aquests canvis tecnològics ja que donarem classes al nens que viuran en l’any 2020, amb la qual les coses canviaran molt. 

Per últim, vam fer dos lectures en veu alta. La primera estava feta per la Laura Puertas, la qual va llegir un fragment escrit per ella sobre els castellers, un esport que realitza actualment. Desprès la va fer la Mònica Tamayo, llegint un relat de Carlos Ferran.

Desprès d’aquesta activitat, es van fer dues exposicions d’actualitat educativa. Primerament la Ivette Martí i la Nuria Pujol van explicar-nos les noticies que havien trobat. Les més destacades de la quinzena van ser.
  • Els infants llegeixen més que els estudiants de la ESO a València.
  •  Wert titlla d’absurd el pacte de l’oposició per derogar la Llei LOMCE.
  •   El 65% de les matèries troncals el decidirà la Comunitat de Madrid.

Desprès d’aquesta, van sortir la Maria Font, Esther Argeligh i la Marina Bover a ser la seva, de les quals van destacar:
  •  Penalitzacions si suspens en les escoles d’idiomes, amb la qual cosa pujaran un 55% de les taxes actuals.
  •  Als estudiants d’ERASMUS els hi trauran les beques de 215€.
El debat sorgit de les dues exposicions va ser molt curt, ja que havíem fet moltes activitats aquest dia i no donava temps de més.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada