Aquesta setmana les classes de
seminari han estat molt entretingudes ja que havíem de parlar d’un munt de
coses noves.
Dilluns, el primer dia, la Rosa
ens va preguntar la nostra opinió sobre la setmana de pràctiques i reflexió
educativa, i ens va demanar que l’expliquéssim la nostra experiència personal.
Van sorgir opinions diverses sobre totes les activitats que vam dur a terme la
setmana passada. Segons la meva opinió, l’activitat que menys em va agradar va
ser la travessa d’orientació realitzada pel mòdul d’educació física. Penso que
eren molts quilòmetres per fer-ho gent que no esta preparada i acostumada a
caminar tant habitualment.
L’activitat que més ens va agradar
a gairebé totes les noies del seminari va ser els dos dies de pràctiques que
vam fer a l’escola amb la padrina de tercer curs. Penso que aquestes pràctiques
són molt útils i motivadores per continuar estudiant el grau.
Les opinions sobre aquests dos
dies eren molt diferents. A algunes persones els hi havia agradat moltíssim l’experiència,
i a altres l’escola en la que havien estat no els agradava, o la metodologia
utilitzada no els hi era totalment convincent.
Jo crec que aquests dies serveixen
per adonar-te si allò que estàs estudiant és realment el que t’agrada, ja que
això no ho saps realment fins que no portes a la pràctica tot allò que estàs
estudiant. En el meu cas aquesta situació ja la havia viscut fa molt de temps
en estudiar el grau superior i fent aquestes mateixes pràctiques durant cinc
mesos consecutius. A banda d’això, aquests dos dies m’han servit per conèixer
una altra escola bressol i observar les diferents metodologies que s’utilitzen
en aquestes.
El que penso que ha estat més
interessant en aquest dia, ha sigut el debat que ha sorgit sobre les escoles. A
la universitat ens estan ensenyant sobretot l’educació que es duu a terme en
una Escola Nova, i el que ens vam trobar gairebé totes les alumnes en aquests
dos dies van ser escoles totalment tradicionals, les quals utilitzen les fitxes
com a mètode d’aprenentatge. La conclusió que hem extret de tot el debat ha
sigut que nosaltres, com a futurs mestres, hem d’intentar canviar aquest tipus
d’ensenyament utilitzant una metodologia més moderna i dinàmica, no tan
antiquada com l’actual.
Pel que fa a la classe de dimarts,
crec que va ser molt productiva. Primerament la Rosa ens va posar
un tros de vídeo que veureu a continuació sobre les noves tecnologies, un tema
molt interessant.
Actualment estem vivint un canvi
d’era. Per aquest motiu podem trobar dos tipus de societat, els nadius digitals
(aquells que han nascut dins de l’era digital) i els immigrants digitals (els
nascuts en l’era pre-digital.
Nosaltres com a mestres, ens hem
d’anar adaptant a aquests canvis tecnològics ja que donarem classes al nens que
viuran en l’any 2020, amb la qual les coses canviaran molt.
Per últim, vam fer dos lectures en
veu alta. La primera estava feta per la Laura Puertas, la qual va llegir un
fragment escrit per ella sobre els castellers, un esport que realitza
actualment. Desprès la va fer la Mònica Tamayo, llegint un relat de Carlos
Ferran.
Desprès d’aquesta activitat, es
van fer dues exposicions d’actualitat educativa. Primerament la Ivette Martí i
la Nuria Pujol van explicar-nos les noticies que havien trobat. Les més
destacades de la quinzena van ser.
- Els infants llegeixen més que els estudiants de la ESO a València.
- Wert titlla d’absurd el pacte de l’oposició per derogar la Llei LOMCE.
- El 65% de les matèries troncals el decidirà la Comunitat de Madrid.
Desprès d’aquesta, van sortir la
Maria Font, Esther Argeligh i la Marina Bover a ser la seva, de les quals van
destacar:
- Penalitzacions si suspens en les escoles d’idiomes, amb la qual cosa pujaran un 55% de les taxes actuals.
- Als estudiants d’ERASMUS els hi trauran les beques de 215€.
El debat sorgit de les dues
exposicions va ser molt curt, ja que havíem fet moltes activitats aquest dia i
no donava temps de més.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada