dimecres, 9 d’octubre del 2013

Diari de seminari: viure, acompanyar i aprendre

A principi de curs vam assistir a una conferència de taula rodona anomenada “Iniciant el camí d’educar” on ens van parlar del significat d’aquests termes: viure, acompanyar i aprendre. Desprès, vam dedicar una classe de seminari a parlar sobre aquesta conferència i donar la nostra pròpia opinió.

La primera paraula definida va ser viure, el significat de la qual és molt ampli, ja que pot significar coses molt diferents per a cada persona. El paper del mestre és el de fer de guia per els infants, atès que nosaltres sempre anem acompanyats per una altra persona que fa de referent.

Per altra banda, la paraula acompanyar la podem definir com un recolzament en la nostra vida, algú que t’ajuda i comparteix el pa amb tu, cosa que podríem traduir com afecte o experiència.

Per últim aprendre, tant els infants com els adults, ja que també aquests aprenem els valors de la societat. La concepció de l’infant és molt diferent de la de l’adult, ja que les preocupacions dels adults fan que no apreciem o aprenguem d’allò que els infants si que ho fan.

Faré referència a una reflexió d’Ortega i Gasset, el qual deia: “Cada vegada que ensenyis, ensenya a dubtar”.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada